Tehtud koduleht
Kodulehe loomisega alustasid omanikud ise, kuid siis nad pöördusid minu poole abi saamiseks.
Pooliku kodulehe lõpetamine võib osutuda isegi kallimaks kui nullist alustamine, kuna selliste poolikute projektide puhul võib esineda vigu ja puudujääke, mis vajavad korrigeerimist ning pikendavad töö tegija ajalist panust.
Kuigi kodulehele oli juba lisatud mõned pluginad, oli seal ka mitmeid tarbetuid pluginaid ning puudu oli osa olulisi pluginaid.
Tehtud lehekülgede disainis oli juba arvestatud osade tähtsate struktuuri elementidega. Näiteks tekstide vahel olid vaheread ning erinevate blokkide vahele jäetud tühja õhuruumi. Samas osades kohtades oli seda õhku liiga palju, mis tekitab veidra tühja ruumi ja rohkem kerimist. Selliselt võib tekkida tunne, et kas siit on mõni asi puudu, et nii palju tühjust?
Teenuste alla oli toodud 3 teenuse nimetus, 3 tükki oli veel puudu. Samuti olid puudu kõigi 6 teenuse sisutekstid.
Klientide nägemus oli, et tuleb teenuse leht. Lehele tuleb 6 erineva teenuse nimetus ja üleskutse teenust ostma.
See on koht, kus ma alati soovitan teha igale teenusele eraldi lehekülg ning seal tutvustada teenust ja kutsuda teenust ostma. Isegi kui alguses tundub, et selle teenuse kohta on ainult paar lauset kirjutada, siis tegelikkuses saab kirjutada ühe teenuse kohta rohkem. Sa saad kirjutada näiteks:
- Millise probleemi/mure ees hetkel inimene on, et ta samastuks teemaga.
- Saad välja tuua kasud, miks see teenus on tema jaoks kasulik.
- Miks seda teenust sinu käest tellida/osta.
- Hinnakiri või siis nupp mis suunab hinnakirja leheküljele.
Miks ma soovitan teha igale teenusele eraldi lehekülg?
Selliselt saad sa iga teenuse leheküljel kasutada vastava teenuse märksõnasid, seadistada Meta pealkirja ja kirjelduse soovitud teenuse nimetusega. Lisaks põhipealkirjas kasutada teenuse nimetust. Need kõik punktid aitavad sul tulla Googlest välja, kui inimene otsib seda teenust.
Kui aga teed ainult teenuste lehe, mille põhipealkiri on “Raamatupidamisteenused”, ning alapealkirjad “Korteriühistu raamatupidamine”, “Äriühingu raamatupidamine” jne. Siis sellistel pealkirjadel on väiksem mõju tulla Google otsingust välja. Samuti jääb nõrgaks SEO ja Meta kirjeldused. Kui aga teine raamatupidamisfirma on kirjutanud eraldi teenuse lehe, kus kasutab põhipealkirjas sõna “Korteriühistu raamatupidamine” ja sisutekstides samasid sõnasid. Siis tema tuleb enne sind Googlest välja.
Ehk siis see on võimalus erinevate teenuste nimedega tulla Googlest välja. Kui sul on leheküljel 6 erinevat H2 (pealkirja tähtsusest teisel tasemel) pealkirja või kui sul on 6 erinevat lehte milles on H1 (kõige tähtsam pealkiri) ja sisutekstides kasutatud sama teenust märksõnadena uuesti, siis Google saab aru, mis selle lehe eesmärk on. Ning kui keegi läheb otsib seda märksõna Googlest, on sul suurem võimalus esimeste seas välja tulla.
Kontaktilehel oli imelik hall taust ja küsiti topelt e-posti aadressi. Selliste väikeste vigade märkamine võib olla keeruline, seega soovitasin alati kodulehele värske pilguga vaadata (näiteks järgmisel päeval) või paluda kolmandal isikul seda teha.
Kodulehel oli veel puudu jalus ja menüü kirjade värv oli liiga hele, mis muutis teksti lugemise keeruliseks. Saan aru, et sooviti kasutada sama tekstivärvi, mida osas disainis kasutati. Kuid alati tasub mõelda sellele, kui hästi seda tegelikkuses erinevates seadmetes on näha.
Disaini loomisel (nii kodulehel kui Canva/Adobe jne) tasub jälgida värvide kokkusobivust. Mina kasutan selleks sellist lehekülge: https://coolors.co/contrast-checker
Kõrval oleval pildil on välja toodud tulemus, mille menüüvärvi testimisel sain. Seega läks menüü tekstivärv muutmisele.
Kuigi ma hindan inimesi, kes proovivad ise asju ära teha, võivad teadmatuse tõttu tehtud vead neile rohkem kahju kui kasu tuua.
Seadistasin kodulehe SEO, lisasin küpsised, tagavarakoopia tegemise võimaluse ja analüütika. Näitasin kliendile kus kohast midagi muuta, kuidas tagavarakoopiatega käituda, analüütikat vaadata ja kindlasti peavad nad ise jälgima pluginate uuendamist.
Kokku valmis 11 lehekülge.