Kui info on peidus, siis külastaja loobub otsimisest - Kairi Assisting OÜ

Kui info on peidus, siis külastaja loobub otsimisest

Kas oled kunagi sattunud kodulehele, kus tundus, et vajalik info on justkui meelega ära peidetud?

Otsid hinnakirja – ei leia seda.
Tahad broneerida – ei leia samuti õiget kohta.
Klõpsad ühest alammenüüst teise ja lõpuks loobud.

Just selline kogemus võib juhtuda ka Sinu külastajaga, kui kodulehe navigeerimine ei ole lihtne, loogiline ja läbimõeldud.

Külastaja ei jää otsima, ta liigub järgmisele kodulehele. Tavaliselt juba 2–3 kliki järel.

Mida selgem ja loogilisem on Sinu kodulehe navigeerimine, seda suurem on võimalus, et külastaja:

  • leiab vajaliku info kiiresti
  • tunneb, et kõik vajalik on kergesti leitav ja loogiliselt paigas
  • jõuab kontaktini, ostuni või broneeringuni

Millised vead navigeerimises võivad panna külastaja lehelt lahkuma?

1. Kui olulised lehed on peidetud ja raskesti leitavad
Näiteks: „Teenused” ei ole nähtaval menüüs, vaid selle leidmiseks peab külastaja minema esmalt „Ettevõttest” lehele ja sealt edasi liikuma. Paljud inimesed ei pruugi isegi selle peale tulla, et nad peavad minema “Ettevõttest” lehele.

2. Kui on liiga palju valikuid korraga
Ülekoormatud menüüd võivad tekitada segadust. Külastaja ei tea, kust alustada või mida klikkida.

3. Kui navigeerimine ei järgi loogilist rada
Kui külastaja ei leia „Kontakt” või „Hinnakiri” lehte ootuspärasest kohast, võib tal tekkida tunne, et info on meelega peidetud või üldse puudub.

Soovitus: Ava oma koduleht ja tee kiire test

  • Mitu sammu peab külastaja tegema, et jõuda vajaliku info või tegevuseni?
  • Kas kõik olulised lehed on leitavad peamenüüst?
  • Kas peamenüü on selge ja konkreetne, ilma liigsete valikuteta?

Proovi vaadata oma lehte esmakülastaja pilguga, kas orienteerumine tundub loomulik? Kui leiad koha, kus inimene võib takerduda, tasub see lihtsamaks muuta.

Ning juhul kui Sa soovid rohkem praktilisi nippe ja juhiseid kodulehe optimeerimiseks, siis liitu minu uudiskirjaga, kus jagan kord kuus kasulikke näpunäiteid, kuidas oma kodulehte veelgi paremaks teha.

Ja kui Sa tead, kuidas külastaja Sinu lehte päriselt loeb ja kuhu tema pilk kõigepealt läheb, on ka kodulehe navigeerimist palju lihtsam paika sättida. Loe ka postitus “Kuidas inimesed tegelikult Sinu kodulehte loevad?”

Shopping Cart
Scroll to Top