Kuidas inimesed tegelikult Sinu kodulehte loevad? - Kairi Assisting OÜ

Kuidas inimesed tegelikult Sinu kodulehte loevad?

Me kipume kirjutama oma kodulehe tekste nii, nagu neid loetaks järjest, lause lause haaval, algusest lõpuni. Aga tegelikkus on hoopis teine.

Inimesed ei loe, nad skaneerivad. Nad lasevad pilgul kiiresti üle lehe liikuda, otsides just seda, mis neile hetkel oluline tundub.

Kui nad ei leia seda 1–2 sekundiga, liiguvad nad edasi järgmisele lehele.
Seda on kinnitanud ka mitmed silmajälgimise (eye-tracking) uuringud, kus analüüsitakse, kuidas külastajad veebilehti vaatavad.

Näiteks sellised heatmap-kujutised näitavad täpselt, milliseid kohti inimesed enim vaatavad ja millised kohad jäävad täiesti märkamata.

(Allikas: ScienceDirect)

Tavaliselt jäävad inimestele silma:

  • suured ja selged pealkirjad
  • bolditud võtmesõnad
  • lühikesed loetelud
  • visuaalselt selged CTA-nupud

Ning just need alad, mis on ühtlase tekstina, jäävad tihti lugemata.

Soovitus: Vaata oma kodulehte nii, nagu külastaja seda skaneeriks.

  • Ava üks oma kodulehe leht
  • Lase pilgul kiiresti liikuda üle teksti, mida Sa kõige esimesena märkad?
  • Kas olulised asjad nt teenus, väärtuspakkumine või tegevuskutse jäävad silma ka siis, kui Sa ei loe kõike läbi?

Kui tahad kohe midagi ära teha, siis võta üks kodulehe leht ja tee see visuaalselt kergemini loetavaks. Lisa selge pealkiri, jaga tekst lühikesteks lõikudeks, tõsta mõni oluline mõte boldiga esile ja lisa nähtav tegevuskutse.

Kui soovid rohkem praktilisi nippe ja juhiseid kodulehe optimeerimiseks, loe minu teisi blogipostitusi või liitu minu uudiskirjaga, kus jagan kord kuus kasulikke näpunäiteid, kuidas oma kodulehte veelgi paremaks teha.

Shopping Cart
Scroll to Top