3 sammu, millega parandada kodulehe tekstide loetavust

Kas oled kunagi lugenud kodulehe teksti ja tundnud, et see on liiga keeruline, lohisev või lihtsalt väsitav? Hea tekst ei ole ainult ilusad sõnad, see on selge, loogiline ja kergesti jälgitav.

Sageli aga juhtub, et tekst:

  • On liiga pikaks venitatud.
  • Sisaldab korduvaid sõnu, mis muudavad lugemise tüütuks.
  • On üles ehitatud keeruliselt, nii et lugeja kaotab fookuse.

Kui kodulehe tekstid ei ole kergesti loetavad, võivad külastajad lehelt kiirelt lahkuda ja vajalik info jääb nendeni jõudmata. Kuidas seda vältida?

1. Loe oma tekst mitu korda üle

Kas kõik on loogilises järjekorras? Kas laused on sujuvad? Parima tulemuse saad, kui loed oma teksti valjusti, see aitab avastada ebaloogilisi kohti ja korduvaid sõnu.

2. Alusta tähtsaimast

Ära peida olulist infot teksti lõppu. Pane kõige tähtsam mõte kohe algusesse, nii et lugeja saab selle kohe kätte ega pea seda otsima.

3. Lihtsad ja selged laused

Ideaalsed laused on 7-13 sõna pikad. Liiga keerulised laused võivad teha teksti raskesti mõistetavaks. Leia tasakaal lihtsate ja veidi pikemate lausete vahel, et tekst oleks loomulik ja ladus.

Soovitus:Testi oma teksti loetavust.

Võta üks tekst, mille oled kirjutanud, ja loe see üle:

  • Kas kõige olulisem info tuleb välja juba esimestes lausetes?
  • Kas mõnda sõna või fraasi kordub liiga tihti?
  • Kas laused on kergesti loetavad ega venita infot liiga pikaks?

Kui märkad midagi, mida parandada, tee muudatused ja vaata, kuidas tekst muutub selgemaks ja loogilisemaks.

Kui soovid rohkem praktilisi nippe ja juhiseid kodulehe optimeerimiseks, loe minu teisi blogipostitusi või liitu minu uudiskirjaga, kus jagan kord kuus kasulikke näpunäiteid, kuidas oma kodulehte veelgi paremaks teha.

Shopping Cart
Scroll to Top